Blogy a jejich budoucnost

10 let zpátky byla blogová sféra velmi rozsáhlá, obsáhlá a hlavně sledovaná. V tu dobu byly blogy na vzestupu. Blogy se psaly, četly, hodnotily, sledovaly a doporučovaly. Během posledních několika let (2017, 2018, 2019) došlo k dalšímu převratu, kdy už samotný blog nestačí a je potřeba nabídnout něco více.
kostičky s písmeny
Prvním předpokladem k úspěšnému blogu je určitě kvalitní, vtipný a osobitý písemný projev. Rovnou zavrhujeme blogy, kde nalezneme pravopisné chyby, kde dodržování nějakého slovosledu a formy není na denním pořádku, kde jsou články vlastně o ničem a kde celkový vzhled rozhodně ničím neupoutá, možná svých chaosem. Toto jsou body, které by měly být dodrženy vždy, pokud nejsou, nemá smysl zakládat, spravovat a věnovat čas vlastnímu blogu. Je to ztráta času pisatele i čtenářů.
Dalším bodem by mělo být najít si originální, osobité téma, které bude čtenáře zajímat. Říct si „budu psát“ nestačí, je potřeba si už dopředu naplánovat, o čem budu psát a zvolit si originální téma a toho se držet. Rozhodně si dejte práci i s celkovým vzhledem, A asi nejdůležitější: komunikujte se svými čtenáři, odpovídejte na dotazy, ptejte se, co by na Vašich stránkách rádi viděli, protože s největší pravděpodobností píšete právě pro ně.
růžový monitor

Témata, která nejvíce přitahují čtenáře:

 
·         recepty, zdravý životní styl, zdraví, cvičení a hubnutí
·         cestování
·         rodina a děti
·         fotografování
·         knihy, recenze
·         filmy, seriály
·         móda, kosmetika
·         cizí jazyky, aj.
Toto jsou nejčastější témata, která můžeme na internetu najít. Počítejte ale s tím, že takových článků je všude obrovské množství a Vy musíte přijít s něčím trochu jiným, novým a originálním, aby to přitáhlo čtenáře a rádi se k Vám vraceli.
Jak jsme už v úvodu naznačili, doba se posunula a s ní i měřítko toho, jak by měl úspěšný blog vypadat. Už nestačí jen samotná stránka, kde budete psát Vaše články, v současnosti je potřeba přidat nějakou další doménu, např. točit videa na Youtube, dělat podcasty, natáčet vlogy, spravovat svůj Instagram i Facebook, kde budeme rozšiřovat komunikaci s našimi čtenáři.
Váš blog by měla být Vaše „značka“, ke které se vážou i ostatní sociální sítě a aktivity.

Posted in Web